2016. július 26., kedd

Mózes András: Mintha kicsit hazamentem volna a Kultkikötőbe

Szombat este a Thália Színház Amerikai bölény című előadását láthatják a földvári Kultkikötő nézői Csányi Sándor, Szervét Tibor és a társulat fiatal tehetsége, Mózes András előadásában. A színész azt mondja, élete eddigi legmeghatározóbb szerepe Bob figurája.

(Fotó: Wertán Botond)

Pár hete meglátogattad Pindroch Csabát és megnézted az új előadásában. Hogy érezted magad nálunk?

„Előtte négy éve voltam itt, azóta szemmel láthatóan sokat fejlődött a Kultkiköktő. A csapat nagyon ért a vendéglátáshoz, mindenki  kedves, úgy éreztem, mintha kicsit hazamentem volna.”

Szombaton pedig te is színpadra lépsz. Hogy készülsz az Amerika bölény földvári előadására?

„Más a helyszín, arányaiban sem ugyanakkora, mint a Thália nagyszínpada. Három hónapja játszottuk utoljára az előadást, azóta mindenki máshol dolgozott, mindhárman forgattunk különböző produkciókban.

Most kicsit újra egymásra kell hangolódni.

Az biztos, hogy otthon még előveszem a szövegkönyvemet és a buszon a súgónkkal, Buksival is összeolvassuk az utazás ideje alatt.”

Milyen volt az előadás próbafolyamata?

„A rövid pályám során az eddigi legmeghatározóbb munkám volt, nyilván a szerep nagyságának és a kollégáknak is köszönhetően. Csányi Sándor és Szervét Tibor is elképesztő tapasztalattal és tudással rendelkeznek, aminek én még nem vagyok a birtokában.

Nagyon tiszteletreméltó volt, ahogy bántak velem és partnerként kezeltek. Nekem talán ez a legfontosabb szempont.

Egy igazi műhelymunka volt, ez főként a három szereplő miatt adódik. Hosszú elemzőpróbákat tartottunk a rendelkező próbákat megelőzően, kezünkben a magyar és angol példánnyal. Sebestyén Aba rendező pedig leginkább azért inspiriált, mert még nem dolgoztunk együtt,  egy új szemléletet képviselt. Ő Romániában él, ott tanulta a színházat, nekem nagyon bejött ez a szellemiség.”



A Tháliában milyen közeg fogadott?


„Jövőre már a harmadik évadomat kezdem itt. Az egyetem után azt a két dolgot kívántam a Jóistentől, hogy Budapestre kerüljek, és egy új alakuló csapat tagja lehessek. A Thália korábban befogadószínház volt, így

roppant izgalmas, hogy az első téglák egyike lehetek.

Nagyon jó fej a csapat, örülök, hogy lelkileg és emberileg is egy hullámhosszon vagyunk. Azt gondolom, hogy itt sok barátra leltem.”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése